Hej mitt vinterland...

Vaknade till min förvåning till en centimeters snötäcke utanför fönstret. Hela morgonen har "hej mitt vinterland" rullat i mitt huvud.

I förrgår var det obligatoriska observationer (hihi). Vi såg blandannat jupiter med månar. Eller en storprick och 4 mindre prickar. Men nog så häfftigt ändå.

Igår var jag hos J. Där mimma delade med sin av sin sjöna sång:
http://www.youtube.com/watch?v=0L2Z9WOBPx4

Idag är allt bra med mig. Vi jobbar och sliter i skolan på veckorna och på helgerna sitter vi i elevhemmet lite längre bort och latar oss så gott det går. Idag vaknade jag en timme för tidigt. Lagom surt känns det, eftersom jag igår klagat behöva kliva upp till klassrådet kl 9. som mest känns som bortkastad tid.

Snart

Kommentarer
Postat av: erika

trivs du bra där uppe? :)

2009-09-28 @ 09:54:49
URL: http://erikaerikssson.blogg.se/
Postat av: John

Sno och Jupiter - kul. Vi hade frost i morse. Nu att det är mörk tidigt måste du sitta hem och plugga hela natt :-)

2009-09-29 @ 21:25:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0